2015年4月20日 星期一

布拉格朋友遊香港

This morning my friend Lenka left Hong Kong and back to Prague. On 18/4, soon after her arrival to my home. We set off to water village Tai O. 


Mangroves
Lenka liked fake shark fin soup. We had curry fish gill, grilled squid and puffer-fishes. 


dragon boat 

stilt houses

too late for the trail of Tai O Heritage Hotel  which open to public 

Indian dinner at Mui Wo we took ferry from Mui Wo to Central, then from central to tsim sha tsui. 

beautiful teapot decoration in 1881

19/4 after yum cha and dim sum, Kenny and Lenka went for bike trip and swimming in Castle Peak Bay

20/4 Lenka went to Big Buddha and tram ride on her own. Dinner with my family at my home.


18/4 布拉格朋友黎香港玩幾日. 三點左右佢由深圳黎到我屋企. 我地搭去大澳. 佢好鍾意我地0既香港威尼斯. 我地買咗枝紫貝天葵飲. 食咗個咖哩魚肚 $20, 好似豬皮,媽話係平架0既魚肚. 我地仲叫咗雞絲碗仔翅( $35一碗). 大澳0既碗仔翅比較似湯,無咁杰, 仲有魚肚添(比咖哩魚肚好一點0既魚肚.) 好足料. 繼續掃街, 試咗串燒魷魚 $20,同雞泡魚干 $40, 好味!
本來想去大澳文物酒店,但到達個陣差唔多七點. 佢開放比公眾0既行人徑晚上六點已關閉. 

呢幾日朋友玩得好開心. 佢亦好鍾意香港. 我想我做到香港好客之道吧!



沒有留言:

張貼留言